top of page
-
Vad är Bidragsmodulen?Bidragsmodulen ger dig tillgång till hela vår bidragsdatabas med tillhörande funktioner så som epostbevakning av bidrag, tips- och meddelandefunktion, bidragskalender m.m. Dessutom ingår vårt processtöd för arbete med ansökan med nyttiga och användbara funktioner som dokumenthantering, utförlig statistik, samarbetsyta m.m.
-
Jag representerar en civilsamhällesorganisation. Hur funkar det om min kommun redan är kund?Om kommunen ni verkar i redan är kund i Bidragsportalen och har valt att aktivera civilsamhällesportalen kan ni skapa ett gratis konto som ni kan nyttja så länge kommunen är kund. Varje kommun har en egen länk för registrering och för att få denna behöver du kontakta förningssamordnaren eller motsvarande i din kommun. Obs! Ni måste registrera er via kommunens länk för att starta ert gratiskonto.
-
Vad är Bidragsportalen?Bidragsportalen är ett kombinerat bevaknings-, process- och projektverktyg som hjälper kommuner, företag och civilsamhällsorganisationer i arbetet med att hitta, söka och använda bidrag. Bidragsportalen består av två moduler: Bidrag & Projekt.
-
Vilken typ av bidrag finns i Bidragsportalen?I Bidragsportalen finns bidrag från EU, svenska myndigheter, regioner, länsstyrelse, större företag, fonder, stiftelser och branschorganisationer. Bidragsportalen innehåller inte information om riskkapital eller lån.
-
Får man testa gratis?Som företag eller civilsamhällesorg. kan du prova Bidragsportalen kostnadsfritt i 7 dagar. För att nyttja din provperiod behöver du först välja vilken typ av organisation du företräder (företag eller civilsamhälle). Du har nu 7 dagar på dig att testa Bidragsportalen innan ditt betalkort belastas. För att säga upp abonnemanget klickar du på ditt namn högst upp till höger efter inloggning och sedan på "Hantera abonnemang". Scrolla sedan ner en bit och klicka på "Avbryt prenumeration". Du har under din provperiod begränsad tillgång till Bidragsmodulen och full tillgång till Projektmodulen.
-
Garanterar ni att alla bidrag som finns också finns med i Bidragsportalen?Vi strävar efter att ha heltäckande bevakning av bidrag, bidragsgivare och relevant information om dessa.
-
Hur hittar håller koll på alla bidrag?Vi använder oss av en kombination av den senaste tekniken och mänsklig kvalitetskontroll.
-
Hur kommer jag igång med Bidragsportalen?Företag & civilsamhälle: Registrera dig enkelt och snabbt här och följ instruktionerna. Kommun: V.v. fyll i och skicka en offertförfrågan så återkommer vi inom kort.
-
Vad är Projektmodulen?Projektmodulen är vårt projektverktyg och vår partnersök. Med projektmodulen planerar och genomför du projekt som du har fått bidrag för (går så klart också att använda för projekt utan bidrag!). Du kan skapa projekt & utse projektägare, bjuda in projektdeltagare & partners från egen & andra organisationer & ge dem olika roller, sätta milstolpar & underordnade uppgifter för projektet, dokumenthantera, projektchatta, hantera ekonomi m.m. I vår partnersök kan du visa upp ditt planerade projekt & annonsera efter projektpartners från olika typer av organisationer.
-
Finns det begränsningar i antalet användare som kan läggas till?Företag och civilsamhällesorg. betalar per användare och kan köpa obegränsat med användare. Kommuner köper en kommunlicens och i den ingår 20 användare som kommunen kan fördela fritt inom sin organisation.
-
Finns det utbildningsresurser eller guider för att lära sig använda Bidragsportalen?På varje sida finns hjälpavsnitt som besvarar många av de frågor som kan dyka upp. Du är också varmt välkommen att vända dig till vår support på support@bidragsportalen.se Varje månad håller vi 60 minuters genomgång av tjänsten - en genomgång som är öppen för alla våra kunder.
-
Kan Bidragsportalen användas på mobila enheter?Tjänsten är mobilanpassad men har begränsad funktionalitet i mobilen. För att få ut mest av tjänsten rekommenderar vi användning i datorns webbläsare.
-
Hur ändrar jag min prenumerationsplan?Det gör du enkelt under "Hantera abonnemang" uppe till höger på din profil efter inloggning.
-
Hur säger jag upp mitt abonnemang?Det gör du enkelt under "Hantera abonnemang" uppe till höger på din profil efter inloggning. Du kan avbryta din prenumeration när som helst. När din prenumeration har avbrutits har du möjlighet att återuppta prenumerationen fram till slutet av din nuvarande faktureringscykel.
-
Vilka olika prenumerationsplaner erbjuder ni?För företag erbjuder vi en plan som kan köpas månads- eller årsvis. För civilsamhällsorg. erbjuder vi tre olika planer baserade på organisationens medlemsantal.
-
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?Vi accepterar i första hand kortbetalning. Vår betalningslösning har bl.a. stöd för Visa, Mastercard och Amex. I vissa fall kan vi också acceptera fakturabetalning. Kontakta support@bidragsportalen.se för att veta mer.
-
Hur hanterar jag flera licenser inom samma organisation?Er organisations licens skapas när er första användare registrerar sig och betalar. Det är denna första, betalande användare som sedan blir kundadmin för er organisation och som godkänner, lägger till och betalar för ev. tillkommande användare. Lägga till användare görs under "Medarbetare" efter inloggning.
-
Hur debiteras jag för mitt köp?Du debiteras i förskott - månadsvis eller årsvis - beroende på vilken betalplan du väljer.
-
KundadminKundadmin hanterar er organisations abonnemang. Kan lägga till användare liksom säga upp abonnemang.
-
AnvändareSom användare har du tillgång till det eller de paket som din organisation betalar åt dig.
-
ProjektmedlemRollen som projektmedlem får du om du blir inbjuden som medlem till ett projekt som en betalande kund har skapat. Som projektmedlem har du tillgång till Projektverktyget men kan inte skapa egna projekt (kräver betalabonnemang).
-
Hur lång tid tar det att få ett svar från er support?Vår support finns tillgänglig vardagar kontorstider. Vår ambition är alltid att återkoppla så fort som möjligt.
-
Vilka tider kan jag få support?Helgfria vardagar 8-16. Du når supporten på support@bidragsportalen.se
-
Hur hanteras datalagring och backup?Datalagring sker på lokala servrar i Katrineholm som drivs av solenergi. Säkerhetskopiering sker dagligen och lagras lokalt i den serverhall som finns i Katrineholm.
-
Vilken data sparas?Se vår sekretesspolicy.
-
Vad händer med min data om jag avslutar min prenumeration?Din data sparas i händelse av att du önskar återkomma som kund. Vill du hellre att din data helt tas bort klickar du på ditt namn högst upp till höger efter inloggning och sedan på "Mitt konto". Scrolla sedan ner en bit och klicka på "Radera konto". Kundadmin kan inte radera radera sitt konto så länge den har aktiva betalningar för andra användare.
FAQ
bottom of page